DIETA dla zębów

DIETA dla zębów

Co jeść a czego nie, czyli najlepsze i najgorsze produkty dla naszych zębów.

To co jemy ma wyraźny wpływ na nasze uzębienie. I nie chodzi jedynie o ich kolor, np. żółknięcie od nadmiernej ilości mocnej kawy, ale przede wszystkim o zdrowie. Dlatego warto poznać produkty, które sprawią, że nasze zęby będą zdrowe i mocne!

 

Co więc lubią nasze zęby?

 

Wszystkim pacjentom polecamy wprowadzenie produktów, które są wyjątkowo wartościowe dla naszego uzębienia. Będą to w pierwszej kolejności artykuły zawierające dużą ilość wapnia, np. nabiał czy brokuły. Szczególnie polecamy ser żółty i pleśniowy. Pamiętajmy także o witaminach! Mają one ogromne znaczenie dla utrzymania prawidłowej kondycji naszych zębów oraz całego organizmu. Przyczyniają się do właściwego funkcjonowania narządów, a także do właściwego przebiegu procesów metabolicznych.

 

Do najważniejszych witamin zaliczymy witaminę D3 oraz witaminę A. Zacznijmy od tej drugiej: witamina A pozytywnie wpływa na kondycję dziąseł, a jej cennym źródłem są marchewki. Jednak to witamina D3 ma największe znaczenie dla naszego uzębienia. Odpowiada bowiem za gęstość i wytrzymałość kości oraz odporność na urazy mechaniczne. Dlatego wzmacnia nasze zęby i chroni je przez próchnicą. Niedobór tej witaminy może doprowadzić do paradontozy (zapalenia przyzębia), rozchwiania zębów, a nawet ich utraty! Wprowadźmy więc do swojej diety produkty zawierające witaminę D3. Należą do nich ryby morskie, jaja, wątróbka. Co ciekawe! Nasz organizm sam może wytworzyć tę witaminę. Potrzebuje do tego działania promieni słonecznych. W okresie wiosenno-letnim korzystajmy więc z tej możliwości (oczywiście z umiarem), a w okresie jesienno-zimowym zadbajmy o suplementację.

 

A jakie produkty psują zęby? kliknij TUTAJ

Zarejestruj się!

Zostaw numer, a nasza rejestratorka skontaktuje się z Tobą.